• Család

    Boldog Család

  • NYUGODT ÉLET

Társadalmi partnerképzés

Engedélyezési száma : E-000284/2014/D026

Amennyiben érdekli a képzés, kérjük lépjen velünk kapcsolatba!Érdeklődés

Cél, hogy a résztvevők képesek legyenek olyan partnerséget, hálózatot generálni, mely a partnerség tagjai által fejlesztett és működtetett szolgáltatások rendszerén keresztül alkalmas az önfenntartó működésre.

A képzés célja, hogy a résztvevő képessé váljon arra, hogy érzékenyítse, valamint kölcsönös előnyök alapján együttműködés megteremtésére ösztönözze a hálózat tagjait a fenntartható működés megteremtése érdekében.

 

Cél, hogy a résztvevők képesek legyenek olyan partnerséget, hálózatot generálni, mely a partnerség tagjai által fejlesztett és működtetett szolgáltatások rendszerén keresztül alkalmas az önfenntartó működésre.

 

Tartalom

Hálózatfejlesztési alapismeretek

o  A hálózat definíciója és a hálózati elemek kapcsolódási pontjai.

o  A hálózatépítés alapkérdései, szakaszai, jellemző tevékenységei és elemei;

o  A hálózatok formái fajtái, működési alapelvek

o  Konkrét hálózat működésének elemzése, sikerességének feltételei, fejlődésének akadályozó tényezői (esettanulmány)

o  A hálózati működési elemek illeszkedése, beépítése a gyakorlatba.

 

Partnerség és közösségépítés a gyakorlatban –a fenntartható működés szolgálatában

o  A közösségfejlesztés szemlélete, folyamata, a helyi cselekvés jó gyakorlata, lehetőségei hazai és külföldi példái.

o  Partnerkapcsolatok felmérése és eszközei (kulcsember térkép, kapcsolati háló) a partnerkapcsolatok építése, a közösségfejlesztés cselekvési technikái.

o  A közös működést segítő szabályok, elvek, közösen megalkotott dokumentációk szerepe és szükségessége a hálózatépítés különböző szintjein.

o  A hálózaton belüli együttműködési formák, munkacsoportok

o  A hálózaton belüli partnerség, demokratikus működés modellezése, szervezetirányítás.

 

Humán szolgáltatásfejlesztés hálózati keretek között

o  Humán szolgáltatások fogalma, fajtái, szereplői, a humán szolgáltatások piaca; érték és/vagy érdekalapú együttműködések típusai, jellemzői a humán szolgáltatások piacán

o  Humán szolgáltatási igények és szükségletek, a szolgáltatási hiányok feltárásának módszerei

o  Az együttműködő partnerek (hálózati tagok) szolgáltatási és kompetencia térképének elkészítése, a tagok szervezeti értékeinek és érdekeinek azonosítása a szolgáltatási hiányok tükrében;

o  Szolgáltatási hiányok fenntartható kezelése – a szolgáltatások optimalizálása, szolgáltatásfejlesztés; eredményorientált tervezési modell, a tervezési módszer

o  Hálózati együttműködés és hálózati szerepek operacionalizálása a hálózati tagok szervezeti értékeinek, érdekeinek és az eredményorientált tervezés logikájának fényében

 

Hálózati működés- és szolgáltatásnyújtás fenntarthatósága, a fenntarthatóság eszközei

o  A humán szolgáltatások fenntarthatóságának szempontrendszere (szakmai fenntarthatósági szempontok; pénzügyi fenntarthatósági szempontok; szervezeti/hálózati fenntarthatóság szempontjai)

o  A fenntarthatóság szakmai, - pénzügyi és szervezeti/hálózati alapjai a tervezésben/ szolgáltatásfejlesztésben

o  A fenntarthatóság szakmai, - pénzügyi és szervezeti/hálózati alapjai a hálózati működés/szolgáltatásnyújtás folyamatában

o  Az üzleti tervezés alapjai – üzleti tervkészítés

o  Fenntartható szolgáltatásfejlesztés és szolgáltatás módszertani elemei a bevételteremtő képességgel nem, vagy pusztán korlátozottan rendelkező szolgáltatásformák kapcsán:

❖       önkéntesség szerepe és fejlesztése;

❖       adományszervezés;

❖       önjáró, önfenntartó kisközösségek generálása és szerepük a humán szolgáltatásnyújtás folyamatában;

❖       társadalmi vállalkozás - mint a bevételteremtő képességgel nem rendelkező szolgáltatások finanszírozásának eszköze.