Engedélyezési száma : E-000284/2014/D026
Amennyiben érdekli a képzés, kérjük lépjen velünk kapcsolatba!Érdeklődés
Cél, hogy a résztvevők képesek legyenek olyan partnerséget, hálózatot generálni, mely a partnerség tagjai által fejlesztett és működtetett szolgáltatások rendszerén keresztül alkalmas az önfenntartó működésre.
A képzés célja, hogy a résztvevő képessé váljon arra, hogy érzékenyítse, valamint kölcsönös előnyök alapján együttműködés megteremtésére ösztönözze a hálózat tagjait a fenntartható működés megteremtése érdekében.
Cél, hogy a résztvevők képesek legyenek olyan partnerséget, hálózatot generálni, mely a partnerség tagjai által fejlesztett és működtetett szolgáltatások rendszerén keresztül alkalmas az önfenntartó működésre.
o A hálózat definíciója és a hálózati elemek kapcsolódási pontjai.
o A hálózatépítés alapkérdései, szakaszai, jellemző tevékenységei és elemei;
o A hálózatok formái fajtái, működési alapelvek
o Konkrét hálózat működésének elemzése, sikerességének feltételei, fejlődésének akadályozó tényezői (esettanulmány)
o A hálózati működési elemek illeszkedése, beépítése a gyakorlatba.
o A közösségfejlesztés szemlélete, folyamata, a helyi cselekvés jó gyakorlata, lehetőségei hazai és külföldi példái.
o Partnerkapcsolatok felmérése és eszközei (kulcsember térkép, kapcsolati háló) a partnerkapcsolatok építése, a közösségfejlesztés cselekvési technikái.
o A közös működést segítő szabályok, elvek, közösen megalkotott dokumentációk szerepe és szükségessége a hálózatépítés különböző szintjein.
o A hálózaton belüli együttműködési formák, munkacsoportok
o A hálózaton belüli partnerség, demokratikus működés modellezése, szervezetirányítás.
o Humán szolgáltatások fogalma, fajtái, szereplői, a humán szolgáltatások piaca; érték és/vagy érdekalapú együttműködések típusai, jellemzői a humán szolgáltatások piacán
o Humán szolgáltatási igények és szükségletek, a szolgáltatási hiányok feltárásának módszerei
o Az együttműködő partnerek (hálózati tagok) szolgáltatási és kompetencia térképének elkészítése, a tagok szervezeti értékeinek és érdekeinek azonosítása a szolgáltatási hiányok tükrében;
o Szolgáltatási hiányok fenntartható kezelése – a szolgáltatások optimalizálása, szolgáltatásfejlesztés; eredményorientált tervezési modell, a tervezési módszer
o Hálózati együttműködés és hálózati szerepek operacionalizálása a hálózati tagok szervezeti értékeinek, érdekeinek és az eredményorientált tervezés logikájának fényében
o A humán szolgáltatások fenntarthatóságának szempontrendszere (szakmai fenntarthatósági szempontok; pénzügyi fenntarthatósági szempontok; szervezeti/hálózati fenntarthatóság szempontjai)
o A fenntarthatóság szakmai, - pénzügyi és szervezeti/hálózati alapjai a tervezésben/ szolgáltatásfejlesztésben
o A fenntarthatóság szakmai, - pénzügyi és szervezeti/hálózati alapjai a hálózati működés/szolgáltatásnyújtás folyamatában
o Az üzleti tervezés alapjai – üzleti tervkészítés
o Fenntartható szolgáltatásfejlesztés és szolgáltatás módszertani elemei a bevételteremtő képességgel nem, vagy pusztán korlátozottan rendelkező szolgáltatásformák kapcsán:
❖ önkéntesség szerepe és fejlesztése;
❖ adományszervezés;
❖ önjáró, önfenntartó kisközösségek generálása és szerepük a humán szolgáltatásnyújtás folyamatában;
❖ társadalmi vállalkozás - mint a bevételteremtő képességgel nem rendelkező szolgáltatások finanszírozásának eszköze.